ERP (enterprise resource planning)


Managementul resurselor unei companii reprezintă o parte foarte importantă pentru o eficiență maximă. Modulele componente: management flotă, centre de profit, producție, modulul de sarcini și parte din trezorerie (avansuri spre decontare, etc)

gtcont imagine 2

Tot ca parte a functionalitatii ERP exista si posibilitatea gestionarii avansurilor spre decontare si a justificarilor acestor avansuri de catre personalul companiei. Pentru mai multe informatii consulta detaliile modulului trezorerie.




Mangementul flotei

Modulul de flota va pune la dispozitie uneltele necesare monitorizarii si gestionarii vehiculelor companiei. Folosind distribuirea costurilor si a veniturilor pe vehicule ale flotei poti urmari ce vehicule sunt mai profitabile sau care genereaza cele mai mari cheltuieli.

Multe dintre informatiile legate de un vehicul (data / numarul de km pentru urmatoarea revizie, ITP, asigurare RCA, asigurare CASCO, etc) au atentionari ce se pot configura sa apara pe ecranul principal cu un numar de zile inainte de expirare (sau un numar de km in cazul reviziei la limita de km). Kilometrajul unui vehicul este automat incrementat pe baza foilor de parcurs ce se pot genera.
Parametrul din setarile generale "FLOTA: Adaugare legatura cheltuieli/venituri - flota direct din document" permite in cazul setarii lui cu valoare "Da" stabilirea legaturilor intre venituri / cheltuieli si vehicule direct din ecranul de adaugare a unei facturi sau bon fiscal (intrare si iesire). Legatura este stabilita la nivel de articol, astfel incat o factura poate fi "distribuita" pe mai multe vehicule.
Aceste legaturi se pot face si manual la ERP » Distribuire profit/cost » Pe flota, in cazul in care nu se doreste stabilirea lor de la introducerea documentelor, sau pentru modificarea acestor legaturi.


Centre de profit

Modulul de centre de profit iti pune la dispozitie unelte avansate de planificare a resurselor companiei prin intermediul definirilor, a legaturilor cu facturile / bonurile si a raporatelor.

Centrele de profit sunt entitati abstracte ce pot acumula cheltuieli si venituri in vederea stabilirii profitabilitatii unor proiecte. Avand corect distribuite cheltuielile si veniturile pe diverse centre de profit poti vedea care sunt ariile cele mai profitabile pentru afacerea ta!
Parametrul din setarile generale "ERP: Adaugare legatura cheltuieli/venituri - centre de profit direct din document" permite in cazul setarii lui cu valoare "Da" stabilirea legaturilor intre venituri / cheltuieli si centrele de profit direct din ecranul de adaugare a unei facturi sau bon fiscal (intrare si iesire). Legatura este stabilita la nivel de articol, astfel incat o factura poate fi "distribuita" pe mai multe centre de profit. Aceste legaturi se pot face si manual la ERP » Distribuire profit/cost » Pe centre de profit, in cazul in care nu se doreste stabilirea lor de la introducerea documentelor, sau pentru modificarea acestor legaturi.



Sarcini

Modulul de sarcini permite alocarea de sarcini pentru utilizatorii GTCont.

Sarcinile pot fi asignate unui utilizator (pana la 5 utilizatori diferiti), unor grupe de utilizatori (maxim 5 grupe de utilizatori) sau intregului personal. Ecranul principal contine informatii despre sarcinile nefinalizate, ele fiind listate in ordinea expirarii si a importantei.



Modulul de producție

Modulul de productie faciliteaza procesul de productie prin definirea si aplicarea retetelor de productie la intocmirea bonurilor.

O reteta de productie contine unul sau mai multe produse / servicii ce se consuma si unul sau mai multe produse ce rezulta din proces. Produsele consumate vor avea cantitate pozitiva pe bonul de productie iar produsele rezultate vor avea cantitate negativa, asfel ele intrand in stoc. Produsele consumate se scad la pretul curent de stoc, iar cele ce intra trebuie sa intre la un pret care sa nu schimbe valoarea stocului - din aceasta cauza bonurile de productie trebuie sa aibe totdeauna valoarea finala 0.

Pentru a facilita calculul valorilor produselor la intrare, la definirea unei retete de productie poti stabili ca un anumit produs sa aibe valoare automata. Acest lucru va determina calcularea valorii produsului respectiv de fiecare data cand se aplica reteta, fiind egala cu valoarea celorlalte produse (de regula valoarea de stoc a produselor ce se consuma in procesul de productie).
La intocmirea bonului de productie se poate opta pentru o valoare de "multiplicare" - acest lucru va multiplica pentru fiecare articol cantitatile, astfel incat pe baza unei retete se pot genera bonuri pentru mai multe cantitati consumate si produse.